H&D FoE

Minta szerinti forgás a csatatéren 3.

2022. május 23. 22:19 - Hellgate

Irányítás és csere

gbg_terkep.png

A helyes megjelenés érdekében aki telefonról nyitja meg a blogbejegyzést, az a böngésző jobb felső sarkában a három függőles ponttal nyissa meg a menüt, és ott válassza ki az asztali webhely módot (alulról a harmadik opció).

 A cikk egyes részei a szerzők véleményét tükrözik és a módszereiket írják le.
Van aki másképp csinálja - vagy épp nem csinálja. A cikket nem vitaindítónak szánjuk, hanem segítséget szeretnénk nyújtani azoknak a céheknek és irányítóknak,  akik forogni szeretnének.

 

Minta szerinti forgás a csatatéren - felkészülés a forgásra

Minta szerinti forgás a csatatéren - a minta kialakítása

 

Forgásirányítás

 Fent van a mintánk, már csak 4 óránként fel kell ütni a szektorokat és le kell cserélni. Nagy létszámú, aktív céhnél ez egy nagyon gyors folyamat, amely az irányítótól is nagy figyelmet igényel. Néhány  jó tanács:

  • Előre beszéljétek meg, ki fogja vinni a forgást. jellemzően egy céhben több irányító van, az sem jó, ha több kakas is van a szemétdombon, de szintén káoszhoz vezet, ha egy sincs...
  • Főleg az elején, amíg nem ismered a forgás minden részletét készség szinten, vagy ha erős(ebb) céheket kell zárni, érkezz pár perccel hamarabb, nézd át a táborokat, a szektorok nyitási sorrendjét. Gondold végig, hol kell betörésre számítani, mely szektorokhoz nincs meg a 4 tábor. Ezeknél a szektoroknál - amennyiben van rá idő - közbenső cserével lehet pótolni a hiányzó táborokat.
  • Tilts időben, és előre jelöld a következő szektort. Ez elsősorban a pörgős forgásoknál nagyon fontos, mivel a céhtagok szeretnek teljes mértékben az irányítóra hivatkozni, ha bemegy a szektor, és simán ütnek bármit is, ha nem látják időben a következő jelölt szektort. Megjegyzem, hogy mindig van olyan céhtag, aki az időben kijelölt szektor ellenére is elkóborol. Mi ezeket a megkezdett szektorokat azonnal tiltjuk. Ennek oka,hogy a térképek nagyok, a forgás sokszor nagyon gyors, mindig vannak szélről próbálkozások, nem hiányzik a plusz figyelendő szektor. A tiltást a létszámtól függően előre kell kirakni, ha sokan vagytok, akár már 130-140 között tiltani kell a szektort, és akkor sem biztos, hogy megáll 150-nél. 
  • Tiltás és jelölés után azonnal lépj ki a szektor ablakból!! Nagyon fontos és kevésbé ismert információ, hogy a jelölések csak az után jelennek meg a céhtagoknak, hogy az irányító becsukta a szektor ablakát.
  • Ne kapkodj. Inkább tartson pár perccel tovább a forgás, de ne szedd ki a táborokat a partner alól, ne építs felesleges táborokat és főleg ne reptess zászlókat :) Hibák mindig voltak és lesznek is, de törekedni kell ezek minimalizálására.
  • Figyelj a céhtársaid demójára. Felesleges, kevés táboros szektorokat ne adj ki nekik. Mindig van bőven olyan szektor, amit muszáj megcsinálni kevés táborral, a demo meg véges. Ahol lehetséges, cserélj a kevés táboros szektorokhoz. 
  • Kommunikálj. Egyrészt a partner irányítóval, másrészt a céheddel. Legyenek időben meghirdetve a szektorok, írd ki, ha versenyre kell számítani és azt is, ha részleges csere után üthetővé válik egy szektor. Szektort ne üss be egyeztetés nélkül, egyrészt mert így illik, másrészt lehet, hogy a partnernek még szüksége van rá, csak te nem vetted észre.
  • Csere után mindig építs a következő forgáshoz. Kellemetlen meglepetés a következő irányítónak, ha azzal szembesül, hogy csak itt-ott van tábor. Ráadásul igen drága mulatság is az ilyesmi, nem kevés gyémánt 6-8 tábor sürgős pótlása. Ha valamiért el kell menned, jelezd a többieknek, hogy nem építettél, pótolják. 

 

A csere folyamata és táborozás

  1. Egyeztess a társaiddal, hogy ki viszi a következő forgást. Egy dudás pont elég, nem szerencsés,ha többen is írtok a partner céhnek. Az kommunikáljon a patnerrel, aki a forgást irányítja. A forgás közbeni feladatokat meg lehet osztani - sőt ajánlott is, de a kommunikációt az csinálja, aki cserélni fog.
  2. Ha megteheted, érkezz pár perccel hamarabb. Nézd át a térképet, ellenőrizd a táborokat, gondold át, hogy honnan jöhet támadás. A forgást meg is kell védeni, és aki kimarad belőle - teljes joggal - meg fogja próbálni rombolni a mintát.
  3. Üttess fel minden, alapból 4 táboros szektort 150-ig. Azokat a szektorokat is üttesd fel, amelyek kevesebb táborosak, de sehogy nem tudnak több táborosak lenni. Amennyiben nincs szélről támadás, a kevesebb táborosokat érdemesebb a végére hagyni, de ez szokás kérdése. Ha a céhtársak rendszeresen elfoglaltak a 3 táboros szektoroknál, kezdhettek ezekkel, vagy becsempészheted a forgás közepébe is :) természetesen, ha támadás van szélről, tiltani kell mindent és irány a megtámadott szektor. Mindig a forgás megvédésének kell prioritást adni, táborok számától függetlenül.
  4. Figyeld a felütött szektorokat, nem támadja-e valaki. Fontos a forgás egyben tartása (ne húzódjanak el a szektornyitások), de még fontosabb beütni a veszélyben lévő szektorokat. Persze tartsd a szektorokat ameddig lehet, főleg, ha a partnernek még szüksége van rá.
  5. Ha észreveszel bármi problémát a partner által felütött szektoroknál, vagy szükséged van valamire, kommunikálj. Ha látod, hogy ütik az általuk felütött szektort, írj nekik, hogy figyeljék. Segítsétek egymást a partner irányítóval.
  6. Ha minden, alapból 4 táboros vagy kevesebb táboros, de szükséges szektor fel van ütve, üssétek fel 159-ig a szektorokat. Nálunk az a szokás, hogy a forgást vezető irányító üt fel. Ennek két oka van: aforgást vezetőirányító a jelölések/kommunikáció mellett lényegesen kevesebbet tud ütni forgáskor, mint a többiek, ráadásul a csere eszi a demót, így egy picit kompenzáljuk az erőfeszítéseit. Másrészt így biztonságosabb - kevesebb a véletlen beütés.
  7. Cseréljetek a partnerrel azokhoz a szektorokhoz, amelyek alapból kevesebb, mint 4 táborosak, de 1-1 szektor beütésével 4 táborral felüthetők. Ilyenszektorok minden forgásban vannak, jellemzően mindkét oldalon.   
  8. A maradék pár szektor felütése után cserélhetitek a hármas kört és ezzel a csere be is fejeződött, de a tennivalók még nem:)
  9. Építs táborokat a következő forgáshoz. Egy szektorhoz maximum 4 tábort építs. Ennek módszerére egy kicsit később visszatérek. Tiltsd le azokat a szektorokat, amelyekhez a következő forgásban menet közben cserélni kell majd.
  10. Írd ki a céhtársaid számára, hogy mikor kezdődik a következő forgás. Ha mobilról játszol, a naplóban nézd meg, hogy melyik szektor lett először beütve és mikor, ez alapján már meg is van a kezdési időpont. Ha gépről játszol, használd a helpert - a csatatér funkcióval ki tudod jelölni a forgásban részt vevő szektorokat és a COPY gomb megnyomásával be tudod olvasni vágólapra. Onnan már cska egy CTRL-V a megfelelő üzenetben és a céhtársaid pontos infót kapnak a szektornyitásokról.
  11. Ha van olyan szektor, amelyet a következő forgásig meg kell vagy meg lehet csinálni, jelöld ki és írd ki a céhtársak számára. Azokra is gondolni kell, akik nem szeretnek a forgásokba részt venni, csak kell egy szektor nekik, ahol pár csatát meg tudnak csinálni.
  12. Egyeztess a többi irányítóval, hogy ki fogja csinálni a következő forgást.

Ezen a ponton vége a forgásnak, elcseréltük a szektorokat, leraktuk a táborokat és tájékoztattuk a céhtársakat, mikorra érdemes visszajönni. Szép munka volt Kolléga :) 

helper_kiiras.png

1.ábra Helper csatatér funkcionalitás

 Ezen az ábrán a helper csatatér funkcionalitását láthatjátok.  A bal oldalon látható ablakban tudjátok kijelölni az érintett szektorokat. Minden egyes szektorhoz lehet riasztást is beállítani, ekkor a helper fél perccel nyitás előtt jelezni fog. A kijelölt szektorok a jobb felső sarokban található COPY gombbal másolhatók át vágólapra. Jobb oldalon láthatjátok, hogy hogyan írja ki a helper a szektorokat.

minta1_vulkan.png

2. ábra Vulkán térkép - részleges csere

 Térjünk vissza a részleges cserére. Nézzük meg a fenti példát. Az első képen a lecserélt mintát láthatjuk, pirossal ráírtuk a saját szektorokra, hogy hány tábort építettünk rá. Bármely szektor felütéséhez legfeljebb 4 tábort építünk, tehát nem kell minden szektorra a lehetséges maximum tábort lerakni - ez teljesen felesleges és pazarlás. Azonban vannak olyan szektorok, amelyekhez nem tudunk elegendő tábort építeni - ezeket a középső képen X jelöli. A3V alapból 3 táboros - D3Z és A3X támogatja 2 illetve1 táborral, azonban ha A2S már a szürke céhnél lenne, akkor a hiányzó tábor onnan pótolható lenne.B3V pedig 2 táboros alapból, de B2S cseréjével már 3 táboros, és sajnos ez a szektor ennél több nemis lesz.

Tehát ott tartunk a forgásnál, hogy minden lehetséges szektor fel van ütve, de A3X és B3V még nincs, mert cserére vár. Ekkor az irányító a partnerrel egyeztetve részleges cserét csinál, azaz beüti A2S-t és B2S-t (3. ábra). Az ilyen részleges cseréknél nagyon kell figyelni, hogy ne repüljön a partner céh egyetlen zászlója sem.

A2S és B2S beütése után - amennyiben maradt elég tábor, azonnal üthető A3V és B3V, ha nem maradt, tegyetek le tábort és gyémántozzátok meg - természetesen arra nincs idő, hogy megvárjuk, hogy alig 2 óra alatt felépüljenek a táborok. Az irányítónak NEM kötelessége gyémántozni!! Jelöld a szektort ahova építettél és írd ki a céhtársak számára, hogy a szektoron a tábort gyémántozni kell. Persze a közteherviselésből vedd ki te is a részed, időnként 1-1 tábor felépítésébe besegíthetsz :)

minta1_viz.png

3. ábra Vízesés térkép - részleges csere

 A 3. ábrán a részlegescsere folyamatát látjátok a vízeséses térképen. Az első képen az egyes szektorokra épített táborokat láthatjátok. Itt látszik,hogy 3 szektorhoz nincs meg a  tábor - ezek az F4C, DC és A4C. Ezeket a második képen X jelöli - ahogy a forgás kezdetén ezek a szektorok tiltva is vannak. Miután minden más szektort mindkét céh felütötte 159-re, F3A, E3A és B3A beüthető, így az alapból kevés táboros szektorok 4 táborral felüthetőek.

fixalas_1.png

4.ábra Vízesés térkép - fixálás és csere

 A vízeséses térképen a csere legegyszerűbb módja, ha az egyik céh fixálja magát, azaz beüt néhány kulcsponton elhelyezkedő szektort úgy, hogy a másik céh mindent szektort be tudjon ütni anélkül, hogy bármely zászló repülne.

A 4. ábrán a részleges csere utáni állapot látható, azonban a szürke céh beütött még 3 szektort - C3B, E4C és B4C. A részleges csere már eleve fixálta a térkép nagy részét, a további beütésekkel E4C és B4C oszlopa valamint C2A és C4C is fix lesz. Ezen a ponton már minden szürke zászló fix, azaz a kék már semmilyen módon nem tudja reptetni őket. Fixálás után a kék beüti a felütött szektorait, majd a szürke beüti a maradékot és kész is a csere, lehet táborozni és kiírni.

minta_2_vulkan.png

 

5. ábra Vulkán térkép, táborozás

 És akkor a táborozás. Ahogy már sokszor említettük, úgy kell építeni, hogy minden szektorhoz 4 tábor legyen a következő forgásnál. A táborozást a külső körtől befelé haladva érdemes csinálni, mivel a külső körön lényegesen kevesebb tábor építhető, mint belül. Az első ábrán jól látható, hogy az 1-2 körökön lényegesen kevesebb táborra van szükség, mint amennyit a szektorra építeni lehet, míg a hármas körön szinte maxra kell építeni. Ahogy én csinálom:

  1. Megnézem mi maradt csere után. 
  2. A hármas körben lerakom a szükséges táborokat
  3. A kettes körben lerakok annyi tábort, ami a hármas körhöz szükséges plusz amennyi a kettes körhöz kell
  4. A belső körben lerakok annyi tábort, amennyi még az 1-2 körhöz szükséges. Sokszor ide 1-1 tábor elég, ha egyáltalán kell építeni.

Ha van olyan termék, amire figyelni kell, akkor igyekszem azokat a szektorokat kihagyni, ami a problémás termékből sokat kér. Ezeket már a forgás elején kiszűröm és megjegyzem, így később nem kell rajta túl sokat gondolkodni :)

Jelölések

 Néhány szó az általunk használt jelölésekről:

szabad.png

6. ábra Jelölt idegen szektor

Idegen szektor van jelölve - ezt kell ütni. Mivel a térkép nagy, egyszerre beláthatatlan, és a forgások nagyon gyorsak is tudnak lenni, nem szeretjük, ha elkóborolnak a céhtagok. Az irányító azt a szektort figyeli amelyet jelölt, plus a korábban felütött szektorokat is szemmel kell tartani a támadások miatt.

tiltas.png

7. ábra Tiltott idegen szektor

Tiltó van idegen szektoron - egyértelműen azt jelenti, hogy ne üsd. Forgásnál azonban így jelöljük azokat a szektorokat, amelyekhez nincs meg a 4 tábor, de cserével megoldható a 4 tábor. A nap utolsó forgásánál már nem cserélünk ezekhez a szektorokhoz sem, akkor már maradék demóból elmennek a kevés táboros szektorok is. 

tabor_epites.png

8. ábra Jelölt saját szektor

Saját szektor van jelölve - a szektoron épülő tábor van, amelyet gyémántozni kell. 

tiltas_150.png

9. ábra Tiltott idegen szektor 2.

Tiltó van felütött szektoron - megint csak: ne üsd. Ez a szektor már készen van, akármennyi ütés van benne, innen az irányító dolga, hogy mi lesz a sorsa.

taborozas.png

10. ábra Jelölt idegen szektor forgás után

Jelölés van forgás után idegen szektoron - az irányító épp táborozik és így jelöli azokat a szektorokat, amelyekhez már megépítette a kellő mennyiségű tábort.

Zárás 

Vannak olyan csoportok, amikor 2 erős céh forog, de a többivel nincs megegyezés, így a forgó céhek folyamatosan számíthatnak arra, hogy a forgásból kimaradó céhek megpróbálnak szélről betörni. ez teljesen természetesen, amikor mi maradunk ki a forgásból, mi is ezzel próbálkozunk. Az esélyek azonban a forgó céheknek kedveznek, mivel őket segítik táborok, míg a parton lévő céhek 1-2 tábornál többet nem tudnak összeszedni, és azt is csak súlyos demóáldozat árán. Azonban néha előfordul, hogy a forgásból kimaradó céhnek összejön és kijut a hármas körbe.

Ha a forgó céhek figyelnek a beütésekre, akkor a támadás ezen a ponton el is hal, mert a támadó céh nem tud tovább menni. Ezért is lényeges, hogy beütéseknél a vulkános térképen belülről kifelé haladjunk. Amennyiben erős céhet kell zárni, a körök között maradjon annyi idő, hogy a szektorokat fel lehessen ütni. ha erre figyelnek a forgó céhek, akkor mire versenyezni kell a támadó céhhel a hármas körön, addigra a belső és a kettes kör fel van ütve, és egy esetleg vereség esetén is zárva vannak a belső körök a támadó céh előtt. 

Zárszó

Amikor elkezdtük összeállítani ezt az anyagot, még mi sem gondoltuk, hogy nem is csak egy cikk, de egy három részes cikksorozat lesz belőle. Az elmúlt másfél évben nagyon sok mintát felraktunk és nagyon-nagyon sok forgást levezettünk Hell és én. Ez alatt az idő alatt mi is rengeteget tanultunk, és próbáltuk átadni a tudásunkat azoknak, akik erre nyitottak voltak. Biztos sokan gondoljátok azt, hogy ez csak forgás, nem egy nagy tudomány, és biztos igaza is van mindenkinek, de mi azon az állásponton vagyunk, hogyha valamit érdemes csinálni, akkor érdemes jól is csinálni. És a mi meglátásunk szerint így lehet igazán jól csinálni :)

Szövegszerkesztő:portrait_25.jpg Donna a Macskabolond

 

Minta szerinti forgás a csatatéren - felkészülés a forgásra

Minta szerinti forgás a csatatéren - a minta kialakítása

 

Szólj hozzá!
Címkék: tipp gbg

A bejegyzés trackback címe:

https://foe-hd.blog.hu/api/trackback/id/tr5916768922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása